Isaac på nya äventyr!

Hejsan alla bloggvänner! Nu var det dags igen för ett litet inlägg om Isaacs äventyr. I går var han och resten av flocken Kron och hälsade på hos uppfödaren. Det blev mycket lyckat och Isaac och uppfödarens valp kunde inte få nog utav att busa med varandra. Vi andra var säkert ute över en timme innan vi gick in för att fika. Men valparna de bara fortsatte att busa hela tiden. Vilken energi :-)! Nåväl, Isaac sov gott på hemvägen i alla fall. Med sig hade han ett halvt grustag i bilen efter allt rullande i gruset. Men vi alla tyckte att det varit en mycket trevlig eftermiddag.

I dag har Isaac och jag varit ute på långpromenad. Jag satte på honom hans sele och mig själv min midjesele. Sen var det bara att haka fast ena änden på kopplet i Isaacs sele och andra ändan i min sele och så bar det iväg. Det blev en promenad på ca. 1.3 mil. Det var fint väder och det blev en trevlig promenad som Isaac verkade uppskatta. Ibland visade han att han ville att det skulle gå fortare och då fick jag lite hjälp framåt av Isaac när han drog.

Här kommer några bilder från de senast dagarna. Håll till godo!

image58

Här har Isaac tagit ett riktigt skamgrepp på den andra valpen. Fy skäms :-)!

image59

Här är släktträffen i full gång och lillmatte och uppfödaren håller ett vakande öga över deltagarna.

image60

Nu har slagskämparna gömt sig för att vi inte skall se vad de gör!

image61

De vuxna hundarna vill hellre ha godis än att busa.

image62

Här tycker Isaac att jag går för sakta när vi är ute på långpromenad. Bättre fart husse!

image63

Här tar vi en välförtjänt paus med lite vatten och godsaker.

Det var allt för denna gången. Vi hörs snart igen!
Bosse

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack själv för Söndags!!
Jätte trevligt att träffas och för att se lilla (stora) isaac
Gud vad han har växt.... :)
Vi kommer att hålla en mini kurs till innan utställningsdagen..
Annars håller vi en i Lomma:)
Kramar från flocken

Postat av: Anna

Gå in och kolla på sibbe forumet : http://sibbarnas.egetforum.se/forum/index.php

under umgänge....
En siberian huskyträff planeras här i skåne (hässleholm)8 juni. Läs mer på forumet.

2008-04-15 @ 13:58:14
Postat av: Bosse

8 juni skulle kunna funka för mig.

2008-04-16 @ 20:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback